Rabu, 27 Januari 2010

Barbie dah Tak Seglamor Dulu



Saya tertarik untuk bercerita tentang perkembangan fesyen budak-budak sekarang. Dulu anak saya minat dengan beg sekolah dan apa-apa barang yang relate dengan Barbie. Sekarang nie minat mereka telah beralih-arah kepada MorGirls. Daripada Begnya sehinggalah ke pensel casenya semuanya MorGirls... Pursenya sahaja saya belum beli MorGirls almaklumlah ibunya tidak berkerja.
MorGirls ini terdiri daripada Alicia, Alina, Amelia and Anna. 4 orang gadis remaja yang berkecimpung dalam muzik. Ianya menjadi kesukaan anak-anak gadis saya. Pasti kerana warnanya iaitu merah jambu, hitam dan putih. Lepas tu ada warna kilat sedikit. Itu yang menjadi tarikan utamanya.
Kini Barbie bukan lagi kegilaan budak-budak perempuan untuk dibawa ke sekolah. MorGirl ini seolah-olah satu fenomena baru dalam dunia fesyen kanak-kanak sekolah rendah. Mereka lebih meminati MorGirl berbanding dengan Barbie.
Anak saya yang umur 6 dan 4 tahun pun nak mintak handbag MorGirl untuk dipakai raya nanti.... Tunggulah yea sayang bila ibu dapat rezeki lebih pasti ibu belikan yea....
Saya belikan beg itu tanda penghargaan kepada anak saya kerana dapat nombor 3 di sekolah agama dan ada peningkatan dalam pelajarannya di sekolah kebangsaan. Semoga anakku terus berusaha untuk memberikan yang terbaik dalam pelajarannya.

Tiada ulasan: